donderdag 4 oktober 2007

School song

Emilie en Diederik moeten het schoollied leren en aan de ouders de nobele taak om dat te doen. Ik vraag me af of er werkelijk in de hele schoolfabriek waar ze opzitten (lijkt op het KPN-gebouw langs de spoorlijn Amsterdam-Utrecht) geen geschikter persoon is te vinden dan de ouders (en daarbij Harm en ik in het bijzonder). Maar goed, ik roep altijd dat het belangrijk is dat ouders betrokken zijn bij de school en dan moet ik natuurlijk niet gaan zeuren dat ik meer doelde op Mum's nights out en Starbucks-dates en dan op het inzetten van mijn (volledig ontbrekende) zangkwaliteiten. Ik had dus duidelijker moeten zijn tegen de juffen.

Heel behulpzaam hebben we het schoollied op papier gekregen, helaas zonder melodie erbij maar mijn zangkunsten doet elke melodie te niet dus veel zal het niet uitmaken.
Wat wel uitmaakt is dat het schoollied meer weg heeft van het Amerikaanse Volkslied. Dat is toch vrij opmerkelijk voor een Britse school in het (Moslim) Maleisiƫ. Ik zal morgen eens mijn oor te luisteren leggen -bij de koffieochtend, ja ik doe wel wat op school!- of dit een nieuw lied is en of er veel gesteggel over is.

De tekst is als volgt (en denk daar het meest vreselijke schooluniform bij: een groen slecht zittende broekrok. Arme meisjes. Op de Garden kun je echt beter een jongetje zijn.)

We stand above all others.
We shall not be outdone.
In striving for the best,
No hardship shall we shun.
We tread the path to knowledge,
Our guide the torch of light.
With hearts and minds uplifted,
We work with all our might.
Here we stand united,
with friends on either side.
The GIS forever,
we wear our badge with pride. (Diederik leer ik: we wear our badge with paint. Mag natuurlijk niet liegen in je schoolvolkslied)


Ik weet dat ik niet moet vergelijken maar het lied van de British school in Tokyo sprak me toch meer aan:
We are the kids of the BST
We're having fun with the things we do
Playing and learning and having fun,
Who had a good day? Everyone!

Ik ga eens even op internet een fijn melodietje downloaden, eens kijken of ik het schoollied in: "baby, hit me one more time" van Britney S. geperst kan krijgen!

1 opmerking:

Thessa van der Windt zei

Vrees dat het heeeel moeilijk zal zijn deze tekst in een leuk jasje te pimpen. Kan je er niet een "Island in the stream"-versie van maken? Het werd gisterenavond zowaar door een groep van Linklaters aangevraagd.