dinsdag 24 juni 2008

MBA

Ik heb besloten om weer te gaan studeren. Al op dag 3 van mijn Rechtenstudie wist ik dat ik een verkeerde keuze had gemaakt en eigenlijk Economie had moeten gaan doen. Maar dat hadden ze niet in Utrecht en het is niet in me opgekomen om van stad te switchen. Ik was waarschijnlijk te druk op Veritas om over iets te (kunnen) nadenken. Nu heb ik de kans om het alsnog te gaan doen. De universiteiten hier in KL lijken niet echt goed te zijn of alleen in het Maleis les te gegeven, en dus wil ik het via een remote-programma aan de London University gaan doen. Althans dat is mijn plan. Je moet eerst door de selectie heen te zien komen en dat zou nog best wel eens lastig kunnen worden. Ik snapte niet echt veel van het inschrijfformulier (zou dat de eerste selectie zijn?). Het omzetten van Nederlandse diploma’s en vakken naar het Engelse systeem is niet eenvoudig. Wat een stuk sneller ging, was de werk- en universiteits referenties, die ik heb overgeslagen aangezien ik het wat overdreven vond voor die paar vakken die ik wil gaan volgen. Ik wist dat ik ergens moest aanvinken dat ik met een paar vakken wilde beginnen, maar toen ik eenmaal op ‘submit” drukte was ik dat even vergeten. Al snel kreeg ik een emailtje om me welkom te heten bij (de selectie voor) een MBA aan de London University. Een MBA? Dat was niet de bedoeling dus meteen een mailtje (in mijn lousy engels) gestuurd met de mededeling dat ik niet een hele MBA maar slechts een paar vakjes wilde doen, en dat ik het formulier blijkbaar niet goed had begrepen. Ben benieuwd of ik toegelaten zal worden…

Geen opmerkingen: