dinsdag 24 juni 2008

Apen



Vorige week had ik weer echt het gevoel dat we in het buitenland wonen. Uit het niets hadden we drie apen in de tuin. Toen Emilie en Diederik thuis kwamen was ik nog zwaar onder de indruk en vertelde ik dat ik iets heel bijzonders in de tuin had gezien. Toen ik zei dat er drie apen in de tuin hadden gespeeld was hun reactie: "En wat was dan het bijzondere in de tuin?"

De kinderen zijn helemaal gewend aan apen op straat. Op de school waar ze Nederlandse les hebben stikt het ervan en is het zelfs een groot probleem omdat ze kinderen aanvallen en lunches afpakken (zielige kindjes, als je niet al gewoon gepest wordt, krijg je wel een aap achter je aan). De schoolleiding had besloten om de apen dood te schieten (zal je niet verbazen dat dit een Amerikaanse school is) en waren goed op dreef toen er toch klachten binnen kwamen. Door de geweerschoten was de Biologie-leraar bijna niet te verstaan toen hij uitlegde dat je goed met de natuur en de dieren moet omgaan. Geen schoten meer dus, nu worden de apen vergiftigd.

De apen in onze tuin zijn na een slokje water uit het zwembad weer vertrokken. Ik weet niet wat ik met het water had gedaan als ze IN het zwembad waren gesprongen, wat op de Amrikaanse school dagelijks schijnt te gebeuren. Nu wacht ik nog op de tree snake die de buurvrouw 2 weken geleden in haar tuin had. Eens kijken of ik daarmee de kinderen onder de indruk kan krijgen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

een tree snake? die zij toch heftig giftig?
ik denk niet dat ik naar MAleisie kom, ik wacht wel tot jullie naar Duitsland of London oid verhuizen, waar geen enge beesten rondlopen

Andrea zei

Hm, duitsland? je wil niet weten hoeveel beesten er al dan niet bewust landen worden ingesleept. veronique heeft overigens ratten in de wc gehad en 3 slanegn in huis (1 in de bank, 1 in de brievenbus en 1 in de rails van de schuifduren). Die slangen waren wel giftig, buurvrouw was nogal relaxt over de slang, maar goed zij heeft ttv ellende in Bosnie, Kosovo en Oost Timor gezeten en is dus wel wat gewend aan ellende.