dinsdag 20 november 2007

pillen

Knagend op mijn laatste (want zak op) mini-toblerone met de geruststelling dat vorige week is gebleken dat je van vele mini-mars -en dus vast ook van mini-toblerone- minder dik wordt dan van een grote mars/toblerone neem ik de stand van zaken van mijn gewichtsverlies op. De stand is vrij eenvoudig, ondanks dat ik in kilo's en centimeters (ja, word gemeten door mijn mannelijke personal trainer) ben verminderd neemt mijn vetpercentage grote hoogte aan. Nog 1,2% en ik ben officieel een frituurpan. Geen idee hoe het komt (hier hoeft dus niet op gereageerd te worden!) en dus ben ik vandaag naar de dokter gegaan om een bloedonderzoek te vragen. Ik weet dat ik het niet moet doen maar stiekem hoop ik natuurlijk op een langzaamwerkende schildklier en dan wat pillen zodat ik binnen no-time mijn 16-jarige figuurtje weer terug heb.

Maar nee, deze arts had hele andere plannen met me, en is blijkbaar voor iets duurs aan het sparen. Nog voor ik uitgepraat was had ik al een recept liggen voor Hydroxycut (arts letterlijk: "I have just brought some boxes in from the US"). Hydroxycut klinkt als een airconditioner maar blijkt helemaal hot te zijn in de bodybuilder-scene. Blijkbaar zag de arts mogelijkheden voor een tweede carrière voor me, ik vat dit dan ook op als een compliment. Terwijl ze het recept uitschreef, vroeg ze of ik slaapproblemen had. Natuurlijk heb ik dat. Als moeder van 4 kinderen kom ik vrijwel geen nacht ongestoord aan slapen toe en heb dus een slaapprobleem. En onmiddellijk had ik ook een recept voor een slaapmiddel te pakken ("my husband takes them aswell". I brought them in from the UK.") Op internet staat dat dat middel goed werkt, als je de juiste pillen te pakken hebt. Als je de dierlijke-variant slikt, loop je kans op besmetting met dierlijke virussen. Hm, lastig zo'n keuze.... Als ik die pillen in neem, lig ik waarschijnlijk de hele nacht te malen of ik besmet ben met de ransig dierenvirus. Van de stress die dit ongetwijfeld oplevert verwacht ik wel extra kilo's af te vallen!
Ik denk dat de oplossing voor de hand ligt: een andere arts zoeken.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

wat doet hydroxycut? Het vocht uit je lichaam wegslurpen?
Zal ik wat vlammetjes opsturen, om lekker te frituren of moet ik ff wachten tot de kerstkransjes er weer zijn.
Ik heb helaas nog niet een gsm abo waarmee ik foto's kan versturen, dat gaat pas 21 feb in (wel op tijd voor de paaseieren dus). Anders zou ik je foto's vd eerste zakjes op kunnen sturen. ik verwacht ze binnen nu en 2 weken.

Anoniem zei

Het is wellicht ook handig om wakker te worden van kids. Voor je t weet wandelen ze door KL en lig jij te ronken als een pasgeboren biggetje, niet wakker te krijgen door de creutzvelt-jacob die jij elke avond inneemt.

Andrea zei

Het goedje schijnt waanzinnig goed te werken. Volgens een amerikaans vriendinnetje van me hier namen haar vrienden in Bangkok het allemaal en waren ze allemaal binnen een paar weken "skin and bones". Helaas hebben een paar wel hartklachten eraan over gehouden. Het verdrijft je vet uit je lichaam en volgens de bodybuilders vooral het langdurig aanwezige vet. Dat zou in mijn geval ongeveer mijn hele lichaam zijn. ZIj zien dat als nadeel, het zou bij mij het voordeel zijn.

Anoniem zei

hmmm, interessant... laat me weten hoe het gaat!