zondag 25 november 2007

Anything

Emilie en Diederik spelen een nieuw spel, het heet anything en je spreekt het uit als aaaanyyyyyythinggggg. Frederique en Maryse doen ook mee maar zij begrijpen, net als wij, volstrekt niets van het spel en verliezen dan ook altijd.Tenminste, dat denken we omdat Emilie dat zegt. Het spel doet me erg denken aan Stiften van Crediteuren Debiteuren (stift in de box, elleboog op tafel, dubbel stift terughalen met een harten aas en met de ruiten 8 de schoppen boer afstiften).

Het spel anything gaat als volgt: tegelijkertijd roep je –zo hard mogelijk zodat ouders ook op zondagochtend om 6.30 am op de hoogte zijn van je aanvalstechnieken- ANYTHING en zeg je direct daarna een gevechtsvoorwerp, bijvoorbeeld Tigercrash of Rock mountain of glue-ing mudd of waterfall-bom. De sterkste wint, en dat wordt -volgens mij- gemeten aan de hand van wie het hardst gilt dat hij/zij gewonnen heeft. Gisteren speelden Diederik en ik samen tegen Harm en Emilie. We wonnen met onze “Hayden, killer rabbit” gemakkelijk van Emilies en Harms Silent Box Bom. Waarom? Geen idee, ik denk omdat we hard gilden/dreigden dat we hadden gewonnen of anders Hayden op ze zouden loslaten. Daarbij deden we, zoals het hoort, het geluid van een killer rabbit na. Harm en Emilie deden de silent box bom na, maar die was –als verwacht- niet erg afschrikwekkend.

Eigenlijk zou ik het spel moeten verbieden, of in ieder geval de wat minder agressieve kant op moeten duwen, maar ik ben gefascineerd door de creativiteit van de kinderen in het bedenken van de gevechtsvoorwerpen. En eigenlijk ben ik ook onder de indruk hoe Diederik zijn verlies steeds weer accepteert zonder enige discussie of zijn submarine-shark-attack daadwerkelijk minder sterk is dan Emilie’s Diamond Bird crash bom.
Maar met zijn Hayden, killer Rabbit heeft hij een nieuw onverslaanbaar wapen in handen. Ik twijfel of Emilie haar verlies makkelijk zal nemen, ze dreigt al de paper-wrapper-rock-mountain-attacker in te zetten. Maar misschien vrees ik wel het meest het moment dat Diederik op het idee komt om konijn Hayden ook daadwerkelijk in te zetten.

1 opmerking:

Nynke zei

Andrea,

Ik zag je blog adres in het Meerlingen Magazine.. ik vind het altijd zo leuk om je verhalen te lezen, vandaar dat ik even wilde reageren. Ik herken veel.. ik woon ook in het buitenland (wel een heel ander buitenland.. de VS, en mijn man is Amerikaan) en heb ook een tweeling (al is het er maar 1:) Wytse en Daniel zijn nu 5 jaar oud, en Arwin (onze eenling) is 3 jaar. Drie jongens dus!

Leuk dat je nu in Maleisie woont.. ik heb ooit (als student) onderzoek gedaan in Indonesie en ben ook een paar keer in Maleisie geweest (en ook in KL trouwens).. ik zou er graag nog een keer heen willen (tja, lange termijn plan..).

Als je trouwens geinteresseerd bent in een (besloten) forum voor Nederlanders in het buitenland.. ik ben lid van het "op de koffie" forum en het is erg gezellig.. vnl vrouwen van over de hele wereld.

Groetjes uit koud en besneeuwd Pennsylvania!
Nynke