vrijdag 4 april 2008

Reverse anorexia

Sinds mijn hersenvliesontsteking slik ik pillen om hoofdpijn te voorkomen. Ze werken goed maar het nadeel is dat ik zoveel ben aangekomen dat ik vrijwel even veel weeg als vlak voor de geboorte van Emilie en Diederik. Maar dit keer in mijn eentje... 
Ik hou het graag op die 10mg pillen en niet aan de pakken koekjes en dikke tosti's als ik uitleg geef over mijn, in mijn ogen, onnatuurlijke en tijdelijke(??) gewicht.
Maar sinds kort ben ik heftig aan het sporten en ben ik de pillen aan het afbouwen. En tot mijn verbazing ben ik daardoor aan een nieuw soort verschijnsel gaan lijden: omgekeerde anorextia. Een verschijnsel waarover ik al een keer in een tijdschrift had gelezen, maar nu dus ook zelf ervaar. Als ik in de spiegel kijk (bij gedimd licht) denk ik: "hm, dat ziet er niet eens zo heel onsmakelijk uit". Als ik vervolgens foto's zie die 5 minuten later zijn gemaakt, vraag ik me af hoe ik in die enkele minuten zo kan zijn opgeblazen. Volgens Harm zijn de foto's gewoon slechte moment opnamens, en zie ik er in het echt niet zo uit. Na zo'n 300 slechte moment opnamens begin ik daaraan te twijfelen en denk ik dat hij dat alleen maar zegt omdat hij van me houdt. Als oplossing dacht ik video te kunnen gebruiken. Fout fout fout. Dat zijn natuurlijk gewoon aan elkaar geplakte foto's (of in mijn geval: aan elkaar geplakte slechte moment opnamens).
Er zit niets anders op dan het verbod handhaven dat er geen foto's van me gemaakt mogen worden waarop iets anders te zien is dan mijn hoofd. Het liefst zou ik overigens ook een haar-foto-verbod bij uitvaardigen, maar ik vrees van de daarop volgende close-ups ook niet echt blij te worden.
De oplossing? Mijn voornemen om de marathon van Tokyo te gaan lopen, gaan volbrengen. En tot die tijd alleen foto's bij gedimd licht toelaten. 

4 opmerkingen:

Anoniem zei

dre, je bent een rank hertje, een ware slanke den. Je moet wat meer eten want je bent nu wel een erg teer popje.

Andrea zei

Hihi, je hebt helemaal gelijk. Lijk sprekend op een hertje, als je het licht uit doet!

Anoniem zei

vooral dat gewei op je hoofd

Andrea zei

boehoe
Ik weet dat mijn haar ellendig is geknipt (wederom door de meest hippe kapper in town, die fout heb ik in Tokio ook al een x gemaakt. Heb ik maanden moeten bezuren).