zondag 13 april 2008

Hayden(t) 2, een nieuw begin



We hebben een nieuwe Hayden(t). Diederik is helemaal blij, al was hij niet eens zo treurig om het verdwijnen van de andere. Hij heeft eigenlijk niet eens naar de andere Hayden(t) gevraagd, op 1x na. Toen vroeg hij: "mama, waar denk je dat Haydent is". Ik dacht dat het niet slim was om uit te leggen dat hij was genuttigd door een slang of onder een auto was gekomen. Ik begon dus al te zeggen dat Haydent waarschijnlijk naar een vriendje was. Gelukkig besefte ik net op tijd dat dat misschien nog wel erger zou zijn voor Diederik, want Haydent was toch zijn beste vriend. Waarom zou hij dan een andere vriend zoeken? Net op tijd kon ik die zin inslikken en heb ik ervan gemaakt dat Haydent waarschijnlijk in een snoepjes-winkel is. Dat is tenslotte toch een plek waar we allemaal zouden willen zijn. Diederik moest giechelen en bekende dat hij dat wel een goed idee van Haydent vond.

Vandaag hebben we dus een nieuwe Haydent gehaald. En wat is hij lief en klein. Ik moest me beheersen om niet ook de andere 2 baby-konijntjes mee te nemen. Haydent is in een kartonnen doos mee naar huis gesleept en het mag een wonder heten dat hij bij aankomst nog leefde. Ik kwam er pas halverwege de autorit achter dat Diederik de doos op z'n kop had. En die doos was te klein voor Haydent om te kunnen draaien. Gelukkig werd er thuis goed voor hem gezorgd. Hij mocht meteen even spelen en heeft een rondleiding door het huis gekregen. Ik hoop echt dat dit konijn net zo'n sterk hart heeft als Haydent 1. En ik hoop ook dat ik me kan beheersen en niet weer het konijn in de tuin laat spelen.

Ondertussen is Angel (het andere konijn) ook helemaal blij en is hij gestopt met het zoeken naar Haydent 1.

Geen opmerkingen: