maandag 31 december 2007

Konijn deel 3

Hayden(t), het konijn, heeft het gehad. En ik ook met hem. Een paar weken geleden had hij schurft-oren (de oren waren hard) en de dierenarts vertelde dat het kleine beetjes waren waardoor Hayden kriebel had aan zijn oren. Hij mag dan kriebel hebben gehad, mijn maag trok samen bij de herinnering aan al die keren dat Diederik hem mee naar onze slaapkamer sleepte, vervolgens met zijn kasteel ging spelen, het konijn vergat om hem pas uren later weer uit ons bed te vissen.
De schurft-oren zijn over maar ik denk dat de beestjes in zijn hersenen zijn gekropen. Hayden springt nu als een "gekke koe" door de tuin. Wij moeten er erg hard om lachen, maar het is natuurlijk eigenlijk heel zielig. Het kan overigens ook zijn dat hij teveel lood heeft binnengekregen door al het speelgoed dat Diederik in zijn hok heeft gelegd voor hem om mee te spelen.

Tot gisteren moesten we vooral lachen om Hayden(t). Maar dat zal ik de komende tijd niet meer doen. Ik ben degene die altijd het hok schoon maakt (nou ja, ik vraag Joanna om het te doen, ik blijf natuurlijk wel een verwende expat-prinses), geef hem vers water en eten (ja, dat doe ik wel zelf) en ik laat Hayden(t) soms even op het gras en de tuin spelen. Nogal risicovolle operatie aangezien hij graag de tuin uit wil rennen (I wonder why....). Gisteren stond ik heel rustig in de tuin met iemand te praten, Hayden(t) zat 4 meter verderop lekker in het gras te graven. Ik zei nog vertederd, "kijk wat schattig, hij komt me even dag zeggen". Hij kwam inderdaad naar me toe, maar niet om dag te zeggen maar om -tot bloedens- in mijn teen te bijten. Hoe vals.
Het is dat kerst al voorbij is, anders had ik de toekomst voor Hayden(t) somber ingezien.
Weet iemand trouwens of je schurft-oren kunt krijgen van bijtwonden?

6 opmerkingen:

Marije zei

;-) wel van ee konijnenbeet denk ik...

Anoniem zei

je kan er een suiker allergie door ontwikkelen :-)

Marije zei

@Marjolein: Dan wil ik me ook wel een keer laten bijten door HET konijn.... alhoewel, een suikerallergie me op korte termijn gewicht-technisch handig lijkt, zal het op de lange termijn best lastig zijn.....

Suzanne zei

Ik ga a.s. zomer met met man en tweeling van zeven naar Japan, maar kom in alle reisgidsen amper ontspanningsmogelijkheden (behalve Disney) tegen. Weet iemand of er b.v. leuke speeltuinen zijn in Tokio, of openbare zwembaden? Anders tips?
Alvast bedankt, met vriendelijke groet,
Suzanne Hazenberg uit Muiden

Andrea zei

Er zijn in Japan (mn Tokio) best veel dingen te doen voor kinderen. Je hebt midden in de stad 3 indoor spleeltuinen, Childrens hall (gratis en leukst) en Childrens Castle in Shibuya en Toy's kingdom bij Tokyo dome. Verder heb je 2 briljante aquaria, 1 in Shinagawa en 1 op de 10de vredieping van een gebouw (sunshine building ofzo, staat zeker in een boekje)

Verder heb je een dierentuin (Ueno) en een aantal hele leuke (doe-)musea in Odaiba.

Er zijn 2 leuke boekjes voor dingen cvoor kinderen in Japan:
Japan for Kids (door Diane Wiltshire)
en kids' trips in Tokyo (Ivy Maeda) dit is de leukste voor in Tokyo. Alle 2 via amazone te bestellen.

kijk ook op:
www.tokyowithkids.com

Verder is leuk met kids:
Woodmansvillage, ligt vlak bij het fantastische temple complex Nikko
http://woodsmansvillage.com/index.htm

En kamperen bij Mt Fuji:
http://www.pica-style.co.jp/

Ik kan je eventueel ook nog wel een telefoonnr geven van een oppas.

Japan (Tokyo) is heel heet in de zomer en er zijn super veel muggen. In een buiten park speel je niet echt voor je plezier. Als je echt wil kun je naar Arisugawa-park gaan, is een redelijk grote speeltuin.

Veel plezier!

Groetjes
andrea

Suzanne zei

Bedankt voor alle tips!